Mer om søkemotoroptimalisering

Søkemotoroptimalisering krever innsats

Å gjøre søkemotoroptimalisering for en bedrift krever tett samarbeid mellom SEO-byrå og bedriften. Det skal kanskje gjøres omfattende endringer på nettsidene og kanskje må man jobbe kreativt med tanke på hvordan bedriften generelt markedsfører seg på nett. Forankring i ledelsen og vilje til satsning blir derfor også viktig for å kunne levere suksess.

Vi har fokus på hvordan å klare å gjennomføre et SEO-prosjekt slik at kunden får størst mulig verdi med et minimum av innsats.

Ingen prosjekter er like

For noen bedrifter har man levert et vellykket SEO-prosjekt om man får topp-plasseringer for en håndfull søkeord, for andre bedrifter må man optimalisere for flere tusen eller ti-tusentalls søkeord. I enkelte nisjer er det liten konkurranse og relativt sett enkelt å få gode plasseringer, i andre nisjer er konkurransen beinhard. Så spørsmålet "hva koster søkemotoroptimalisering?", blir best besvart med "det kommer an på".

Søkemotoroptimalisering i Norge

Det er de samme teknikkene og metodene som brukes overalt i verden, det man imidlertid skal være klar over er at man ofte kommer borti et skaleringsproblem i Norge, Skal man gjøre søkemotoroptimaling i Norge så må man være dyktig i det å jobbe strukturert, gjerne med et helt nettsted på en gang. Å jobbe detaljert med en og en webside er oftest kun lønnsomt der det er store søkevolumer, i Norge er det imidlertid svært mange ord med reltativt sett små volumer som likevel er interessante. -Vi vet hvordan vi jobber med disse!

Vær tålmodig

Det tar gjerne fra måneder til år før et SEO-prosjekt er ferdig. Vi binder ingen til å fullføre et flerårig prosjekt, men vi gjør alltid kunden oppmerksom innenfor hvilket tidsperspektiv vi kan forvente resultater.

Målbarhet

Skal man gjennomføre et SEO-prosjekt bør man sørge for god dokumentasjon av resultater underveis. Både plasseringer på utvalgte ord, og trafikkvolum fra søk skal dokumenteres.

Trafikkvolumer

Mange markedsførere har ikke tatt inn over seg hva det betyr at bruken av søkemotorer har fått slik enorm vekst. Mange opplever at søkemotorene kan stå for langt over halvparten av totaltrafikken til et nettsted, og hvis man ser bort fra faste kunder, så er det ikke uvanlig at man kan skaffe 90% av nye kunder til nettstedet gjennom søkemotorer.

Til slutt:

Vær trygg på at du velger riktig leverandør av søkemotoroptimalisering.

For mange er søkemotoroptimalisering helt nytt, og det kan være vanskelig å vite hvem man skal velge. Velger du oss, velger du et dedikert selskap som er førstevalget til flere store bedrifter i Norge. Vi gir deg alltid et seriøst tilbud der vi søker å minimere dine kostnader forbundet med et slikt prosjekt, enten dette skjer gjennom egeninnsats fra din side, eller at vi samarbeider med de som lager hjemmesidene dine.

Vi håper du vil vurdere oss i denne prosessen, og vi stiller gjerne opp til en diskusjon eller et møte, det er bare å ta kontakt.


Kontakt oss

Hva gjør vi?


Webdesign: Firmawebben  Klikk her for å logge inn.