Markedsføring via e-post

Flere studier påpeker hvordan ROI (Return of Investment) er større for e-post markedsføring enn for noen annen markedsføringskanal. Med andre ord er e-post den mest lønnsomme markedsføringskanalen du kan benytte.

En amerikansk studie (MarketingSherpa) beregnet at gjennomsnittlig ROI for e-post markedsføring var 57 kroner per investerte krone. Med andre ord: Hver krone som investeres i denne kanalen gir i snitt 57 kroner tilbake. En slik ROI er nesten uhørt.

Forklaringen er imidlertid ganske klar, nemlig at e-post markedsføring er veldig billig. Det krever ikke mer enn noen få hundrelapper i investering å sette opp et nyhetsbrev, og når man først har dette systemet på plass er det bare å begynne å samle inn adresser.

Taktikker for å bygge listen - adresselisten din er gull verd, så det er lønnsomt å investere i målrettede tiltak for å få listen til å vokse. Listen din avgjør hvor mange mottagere du kan sende til.

Vite hvordan du skal skrive gode overskrifter - overskriften avgjør hvor mange prosent av de som mottar mailen din som åpner den.

Vite hvordan du skal skrive handlingsutløsende e-posttekster - teksten avgjør hvor mange prosent av de som åpner mailen som klikker på en link i mailen og går videre inn på websiden.

Lage en landingsside som får brukeren til å kjøpe produktet ditt, eller gjøre noe annet som du tjener penger på. "Landingsside" er navnet på den siden brukeren kommer til når han klikker på linken i e-posten. Hvor god denne siden er, avgjør omformingsraten , som altså er prosenten av de som kommer inn på landingssiden som faktisk kjøper et produkt.

Hvis du skaffer deg kompetanse på disse fire områdene, er det nesten umulig å ikke tjene penger på e-postmarkedsføring. Det er ekstremt lønnsom virksomhet.

Kontakt oss

Hva gjør vi?


Webdesign: Firmawebben  Klikk her for å logge inn.